Bij het besturen van een vereniging komt veel kijken. Zeker als de bestuursleden vanuit een vrijwillige functie actief zijn. Stichting PJS biedt al jaren bestuursondersteuning bij jongerenverenigingen op het platteland. Dit zorgt voor rust en continuïteit. De vrijwillige bestuurders hebben meer tijd om de uitdagingen van het bestuurswerk op zich te nemen. De medewerker zorgt op de achtergrond dat alles geregeld is. En geeft inzicht in nieuwe kansen zoals een interessant subsidietraject van een provincie. De medewerker weet precies hoe dit aan te pakken. De invulling van de werkzaamheden zijn verschillend, de ervaringen overal gelijk. De medewerker vormt de stabiele basis, waarop bestuursleden kunnen terugvallen. Ook als het verloop hoog is, kent de medewerker de details uit het verleden die vaak erg handig zijn. Hierdoor zijn eerdere contacten met de belangrijke partners en sponsoren geborgd.

De invulling van de bestuursondersteuning gaat altijd in overleg en is op basis van de wensen van het zittende bestuur. Bijstellen is dan ook geen probleem.